Thuis

24 oktober 2017 - Berlicum, Nederland

En toen waren we ineens weer thuis. Nou ja, ineens. Volgens de kaart van het blog zijn we inmiddels 4.125 kilometer verder maar wij zelf denken dat we meer kilometers gereden hebben. Maar die kilometers hebben we niet bij gehouden. De kilometers die we gelopen hebben, heeft Kees wel bijgehouden. Dat zouden er 616 moeten zijn. Toch ook wel een fiks eindje bij elkaar. Daarnaast hebben we nog 30 kilometer hardgelopen (bijzonder weinig voor onze doen ;-), en 42 kilometer gekanood. Je kunt niet zeggen dat we veel stilgezeten hebben.

Het was een heerlijke reis. Heel veel mooie en leuke dingen gezien en gedaan. Omdat we echt op de bonnefooi zijn gegaan en pas tijdens de reis iedere keer de volgende bestemmingen uitzochten, werd het toch nog een beetje avontuurlijk. We zijn het er samen wel over eens. Spanje hangt echt van de natuurparken aan elkaar en de Spanjegangers die zich beperken tot de Costa’s doen zichzelf (en de rest van Spanje) echt tekort. Frankrijk was ook heel erg mooi maar is vergeleken Spanje toch echt een stuk meer platgetreden. Alles lijkt al ontdekt en toeristisch uitgewonnen. In ieder geval een stuk meer dan in Spanje.

Thuis troffen we twee bijzonder tevreden poeskes aan. Dat was fijn. Het was ook fijn om zo lang van huis te zijn in de wetenschap dat ze thuis konden blijven en dat er goed voor hun en het huis gezorgd werd. Dat bleek ook wel bij thuiskomst. Er lag een lieve afscheidsbrief van de oppassers en een mooi schilderijtje gemaakt door Anneke als dank voor de twee maanden op ons huis en onze poeskes te “mogen” oppassen. De dank is eigenlijk geheel onzerzijds!

Het is een luxe. Dat realiseren wij ons terdege. Eens in de 3 jaar er zo lang tussenuit te kunnen trekken en nieuwe dingen te zien en te ontdekken en je onder te kunnen dompelen in een ander land en cultuur. En dan thuiskomen en dan nog bijna een maand niet te hoeven werken. We kunnen het iedereen van harte aanbevelen. Als je de kans en gelegenheid hebt, pak hem dan.

Dank voor de leuke reacties op het blog! Dat was altijd leuk om terug te zien en te lezen. Fijn om te merken dat je geschrijf wordt gelezen en ook op prijs wordt gesteld ;-) Leuk ook om zoveel complimenten te krijgen voor de foto’s. En dit waren de foto’s van de Iphone nog maar, wacht maar tot we jullie straks gaan lopen vervelen met het fotoboek van de foto’s van de camera ;-)

1. Buuf:
    30 oktober 2017
    Hee lieverds,
    Bedankt voor de indrukwekkende reisverhalen en prachtige foto's!
    Zeker weer een boek waard.
    Ben benieuwd waar de volgende trip over 3 jaar naar toe gaat!!
    Wordt vervolgd!!
    xxx
  2. Laura:
    10 november 2017
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en een fijne tijd hebben gehad en weer veel hebben gedaan.