Toulouse, tip voor stedentrip!

4 september 2017 - Toulouse, Frankrijk

Voor ons totaal onbekend maar het blijkt ook echt een leuke en mooie stad te zijn. Lekker om in rond te zwerven met alleen een stadsplattegrondje van de lokale VVV met daarop alle bezienswaardigheden. Leuke straatjes en pleintjes maar ook mooie grote pleinen met voorname gebouwen. En heel veel gebouwen en huizen opgetrokken uit terracotta rode steen. Het lijkt het Centre Ceramique in Maastricht wel maar dan veel groter en uitgebreider. De Garonne stroomt er dwars doorheen en levert ook weer andere mooie vergezichten op.

Heel veel plekjes om lekker te gaan zitten om een koffietje of een watertje (of ander drankje) te doen en volgens mij nog heel veel meer plekjes om lekker te eten. Ook als je er naartoe zou willen gaan om te shoppen, kun je volgens mij je hart ophalen. Grote bekende modemerken maar ook heel veel kleine winkeltjes met een heel eigen winkelaanbod. Het oogt allemaal wat gevarieerder dan de gemiddelde Nederlandse winkelstraat, hoewel ook hier de C&A, Miss Etam en de Zara hebben toegeslagen ;-(

De andere kant van de stad zien we ook. Veel daklozen die links en rechts onder dozen en op oude matrassen liggen te slapen. Niet alleen onder bruggen maar ook in portieken en iedereen loopt er aan voorbij of het normaalste zaak van de wereld is. Het lijkt hier (inmiddels) bij het normale straatbeeld te horen.

Ondanks dat, niet te veel over zeggen maar vooral zelf gaan zien.

Morgen trekken we door naar de Franse Pyreneen. Als het mooi weer is, hopen we daar toch wel een paar wandelingen/beklimmingen te gaan maken. Ben benieuwd!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Veronika Majerová:
    4 september 2017
    Gezien dat jullie goed bezig zijn! Mooie plaatsen gezien en leuke en wat minde leuke dingen ervaren. Geniet van de vakantie en blijf aan de veilige kant.
    Lieve groetjes van ons beide
  2. Mart:
    5 september 2017
    Mooi! Fijn dat alles goed gaat en jullie het naar jullie zin hebben. Blijf genieten, blijf gezond, en kom ook gezond weer terug. Groten van ons en alles wat hier rondloopt
  3. Neeltje:
    6 september 2017
    Wat heerlijk, die vrijheid die jullie hebben!! Ik kijk uit over het binnenplein van de rechtbank. Ok mooi...Geniet er heel erg van!!!
  4. Annemie Bogaers:
    6 september 2017
    Olla reizigers,
    Bijna vergeten maar nog niet helemaal. Van harte gefeliciteerd met jullie 11 jarig huwelijk (1 september). XXX