Toulouse

3 september 2017 - Toulouse, Frankrijk

Vandaag onderweg naar Toulouse, omdat het halverwege Sarlat en de Pyreneen ligt en we niet van die lange stukken willen rijden. Op internet ook nog gezien dat het een stad is die de moeite waard moet zijn maar vooral ook gezellig moet zijn. Het was weer een mooie rit hier naartoe.

Nadat we ingecheckt waren in ons hotel en we de auto in een ieniemienie parkeergarage hadden geparkeerd (Kees moest echt een keer of 20 steken om die auto een beetje fastoenlijk in het vak te krijgen, meer gemaakt op formaat Fiatje 500), zijn we de stad in gelopen. Door het meisje van de receptie verwezen naar een leuk pleintje waar het goed toeven zou moeten zijn (niet te toeristisch en niet te duur), zijn we daarnaartoe gezworven. Leuk pleintje met volop (Frans) volk op de terrassen.

De stad heeft een lekkere vibe. Veel mensen op de fiets en op de terrassen. Lekker relaxed allemaal. We vinden het leuke mensen, de Fransen. We hebben regelmatig aanspraak en er wordt veel goedendag gezegd. We vinden ze vriendelijk. Alleen zodra ze een autostuur in de handen hebben, gaat het mis. Dan worden ze bijna maniakaal. Ze rijden tot op je bumper om je vervolgens in te halen om net voorbij de voorbumper weer in te voegen. Vreemde gewoonte als er ruimte te over is. En ze paffen dat het een lieve lust is. Terwijl er ook hier op pakjes van die fijne waarschuwingen vermeld staan en er binnen in de horeca rookverboden gelden.

En ook hier zijn de ontgroeningen gestart. Of we er behoefte aan hadden om een student tegen betaling in te smeren met slagroom. Daar hebben we maar voor bedankt....Moest aan neef Teun denken die vorige week aan zijn introductie in Amsterdam is begonnen maar nog steeds niet de gelukkige bezitter is van een kamer. Dus, als iemand nog een betaalbare kamer in Amsterdam (of in Haarlem in de buurt van het station) in de aanbieding heeft, dan hoor ik (en Teun) het graag ;-)

Wat wel opvalt (naast hier in Toulouse de zwaarbewapende militairen op straat) is dat in heel veel dorpjes en stadjes en dus ook hier in Toulouse, tussen rijbaan en trottoir bijna overal hekjes en paaltjes staan. Sommigen staan er zo te zien al langer maar anderen lijken van vrij recente datum.

Morgen de stad weer in en verder ontdekken. Jullie horen van ons!

1. Michèlle:
    4 september 2017
    Leuk jullie te kunnen volgen! Genieten geblazen!
    Groetjes Michelle