Zaragoza

11 september 2017 - Zaragoza, Spanje

Zaragoza

Afgelopen maandag hebben we los Pyreneos verlaten en zijn naar Zaragoza gereden. Ondanks dat we de mevrouw, zoals we onze Garmin noemen, hadden ingesteld dat we deze keer ook betaald en via de snelweg wilden rijden, werden we de Pyreneeen gelukkig niet via een snelweg uitgeleid. Nog 80 kilometer mochten we genieten van nog meer natuurschoon en reden we over smalle bergwegen de bergen uit. Onderweg stak er ook nog een vos over, hadden we dan eindelijk wat levend wild gezien. Behalve die paar slangetjes die we al eerder zagen en de ree die door Kees 4 weken geleden in de Ardennen werd gespot.

Tsja, Zaragoza. Daar kan ik niet heel veel tekst over kwijt. Het is de 4e grootste stad van Spanje en datgene wat de moeite waard is (aangeduid door de receptioniste van ons hotel) daar waren we in een uurtje of 3 echt wel mee klaar. Wat opvalt is een imposante Kathedraal. Zo groot dat je er bijna bang van wordt. Hij lijkt bijna bedoeld om ontzag te wekken.

Gelukkig hadden we het ook maar gepland voor 1 nacht. Het was ook voor de doorreis en niet meer. Voor een stedentrip hoef je er niet naartoe. Ze hebben een paar straatjes waar het ‘s middags rond lunchtijd en ‘s avonds rond de Spaanse etenstijd (dus ruim na 8-en) levendig en gezellig is met allerlei leuke tapas tentjes en waar het gros van de mensen op barkrukken aan hoge tonnen en tafels buiten zitten te eten. Dat hebben wij dus ook maar gedaan. Erg lekker wel en niet de gebruikelijke tapas die je in Nederland voorgezet krijgt.

We hadden een heerlijk bed op onze mooie hotelkamer maar doe mij mijn luchtbedje in het tentje maar. Hier had ik af en toe het gevoel dat de bus door de kamer reed in plaats van twee verdiepingen beneden ons over straat. Het leek de Hoogstraat in Berlicum wel….maar goed, hier wonen bijna 700.000 mensen dus dat maakt het allemaal verklaarbaar

1. Mari:
    17 september 2017
    Zaragoza. Als stads blijkbaar een tegenvaller, maar je kunt met het woord zelf zo lekker je Spaanse uitspraak oefenen -:)