Valencia at work!

17 oktober 2022 - Valencia, Spanje

Inmiddels alweer een volle dag in Valencia en het lijkt alweer zoveel langer. De aanloop er naartoe werd afgelopen vrijdag een tikkeltje stressvol. Tijdens een mini symposium waar ik afgelopen vrijdag al voor mijn nieuwe baan bij was, kreeg ik terwijl ik een workshop aan het volgen was plots een mailtje binnen van Airbnb dat mijn appartement geannuleerd was. Er rolde een hartgrondige k.. uit mijn mond wat weer tot algehele hilariteit bij de andere deelnemers van de workshop leidde. Ik met twee telefoons de zaal uit en druk aan het bellen (met de huurbaas) en aan het appen. De huurbaas kreeg ik niet te pakken. Tijdens het bellen en appen probeerde ik al een ander appartement te boeken maar dat viel niet mee omdat het zo kort dag was en omdat komend weekend de halve marathon van Valencia is. Alles bezet of peperduur. Gelukkig appte na een tijdje mijn Spaanse tutor dat ze mijn huurbaas had gesproken en dat die haar gezegd had dat er sprake moest zijn van een misverstand. Het appartement was voor mij de komende 12 dagen. Uiteindelijk heeft hij me ook nog geappt om me gerust te stellen.

Omdat ik zaterdag op de app van het Brabants Dagblad had gelezen dat het die zaterdag op Eindhoven Airport ook hommeles was met drukte en te weinig personeel heb ik maar gebeld om te vragen of ze me om half 9 al op kwamen halen. Ruimschoots op tijd op de luchthaven en daar was gelukkig geen vuiltje aan de lucht. Moeiteloos mijn koffer in kunnen checken en even later kon ik zelf ook langs de controle. Moest wel even mijn ‘boots’ uittrekken, in een kratje op de band leggen en op plastic slofjes door de scanner.

Het was apart om bij Valencia over de sinaasappelplantages te vliegen waar we in de zomer van 2021 doorheen gefietst zijn op weg naar Valencia. Op de luchthaven stond ‘mijn’  chauffeur al op mij te wachten met een bordje met mijn naam erop. Een half uur later stond ik in mijn appartement. Dat was wel een opluchting want ondanks de appjes van de tutor en de huurbaas was ik er na vrijdag niet helemaal gerust op. Esther, de tutor woont in het appartement tegenover mij in hetzelfde portiek. Nadat ik mijn spullen had uitgepakt heb ik even bij haar aangebeld en een praatje met haar gemaakt. Daarna eerst maar even de stad in om een boodschapje te doen voor mijn ontbijt. De Oostenrijkse collega was ook al in Valencia en samen met Esther ben ik naar hem toegelopen en hebben we geborreld en getappast (geloof niet dat dit een Nederlands woord is).

Vanochtend had ik om half 10 (een herentijd ;-) ) met Cody (de Oostenrijker) afgesproken  voor mijn appartement om de metro naar Moncada te pakken. Omdat we pas zo laat op pad hoefden ben ik eerst even naar buiten gegaan om (op het terras in de zon) een espresso te doen. Daarna nog even naar de Mercado Central gelopen om wat fruit te kopen. En toen weer rap terug naar mijn appartement waar Cody al stond te wachten. Moncada is een stad net buiten Valencia waar we vandaag aan ons uitwisselingsprogramma begonnen. Daar sloot ook de Roemeen, Stefan, aan. Ik heb er echt mijn ogen uitgekeken. Ik zal niet in detail treden want daar is deze blog niet de plaats voor. Dat horen jullie nog wel. Enigszins uitgeput werden we vanmiddag door Esther in Valencia afgezet. Daarna zijn Cody, Stefan en ik nog even naar het terras geweest. Daarna ben ik boodschappen gaan doen voor mijn avondeten. Ik geloof niet dat ik vanavond nog een stap buiten de deur zet. Ik ben behoorlijk afgepeigerd van deze eerste dag vol nieuwe indrukken en het voortdurend Engels en Spaans praten en luisteren.

Morgen nog een dag naar Moncada en de dag erna en donderdag blijven we in Valencia. Omdat we dan vlakbij het Parque de Artes y Ciencias zitten, gaan we dan waarschijnlijk naar het Oceanium. Cody en ik hebben het er al over gehad om naar de voetbalwedstrijd Valencia-Mallorca te gaan. Het weekend daarna speelt Valencia thuis tegen Barcelona, heel jammer dat dat niet andersom is.

1. Buuf:
    17 oktober 2022
    Zo buuf, daar ben je dan in Valencia zonder buum!😒😉
    Lekker weer🌞en je Spaans wordt alleen maar beter😊
    Genieter van en werk ze!
    groetjes buuffie
  2. Peter en José:
    Heerlijk om te lezen! Lekker genieten daar! 😘
  3. Anita Geerings:
    17 oktober 2022
    Ha guapa, wat een mooi werk avontuur toch. Alles prima geregeld, zo te lezen. Hopelijk kun je je volle hoofd vanavond lekker laten bijtanken via een goede nachtrust. Mañana otro dia!
  4. Carla:
    17 oktober 2022
    Fijn om te lezen hoe je het avontuur beleeft!!! Geweldig enne.....Veel werkplezier 😊
  5. Esther van de Waterbeemd:
    21 oktober 2022
    Vandaag pas alles gelezen 🙃
    Ik liep een beetje achter, maar nu zal ik je volgen….
  6. Carla:
    23 oktober 2022
    Goed bezig en hoop weer nieuwe inzichten!!!! Goede dagen nog!!!!
  7. Mart:
    23 oktober 2022
    Beetje laat vanwege Oman, maar fantastisch voor je!