Nederland

22 oktober 2017 - Maastricht, Nederland

Tsja, en dat zit je in 1x keer weer in Nederland. Op tijd uit Dijon weggereden omdat we toch wel een eindje moesten toeren en we een beetje bang waren voor herfstvakantie-drukte maar dat viel allemaal reuze mee. De eerste 2,5 uur dat ik achter het stuur zat hebben we misschien 5 vrachtauto’s en personenauto’s gezien onderweg. En zo vroeg reden we nu ook weer niet weg. Sowieso duurde het een half uur voordat we Dijon uit waren. Niet omdat het zo’n vreselijk grote stad is of omdat het al druk was maar gewoon vanwege het ellenlange wachten voor al die stoplichten. Je mag er zelfs voor een rotonde wachten op een stoplicht (wat is dan nog de toegevoegde waarde van een rotonde vraag ik me dan af...).

Ook nu was het onderweg weer mooi. Heuvelachtig landschap met bossen in allerlei schakeringen van herfstkleuren en in de kommetjes kleine dorpjes. Bij Nancy werd het weer een stuk grijzer en zag je al veel minder bladeren aan de bomen. Hier is de herfst echt al een tijdje geleden begonnen. En toen begon het ook nog te regenen. Dat hadden we al even niet echt meer meegemaakt. Ach ja, dat wisten we. De herfst is al een tijdje geleden begonnen, alleen hadden wij hem nog even uitgesteld.

Laatste bestemming voor thuis was Maastricht. Nederland maar toch nog een beetje buitenland en voor mij toch alvast een beetje thuiskomen. Altijd leuk en fijn om in Maastricht te zijn. Mooie, elegante en fijne stad. Lekker om rond te struinen, terrasje te pakken, biertje of borreltje te drinken en lekker te eten. Weer een appartement gehuurd via AirBnB. Deze viel helaas tegen. Alle keren met de neus in de boter maar deze wordt verhuurd als zijnde een luxury city appartment maar feitelijk is het gewoon een gehorige studentenflat waar de luxe ver te zoeken is... En dat was in vorige appartementen wel anders. Toch wel weer typisch dat dat dan net weer in Nederland moet gebeuren....Eigenlijk voor 3 nachten gehuurd maar morgen gaan we naar huis. Contact gehad met onze oppassers Erik en Anneke en die vonden het gelukkig niet erg om een dagje eerder te vertrekken.

Gisterenmiddag vrijwel meteen na aankomst al de stad in gelopen en lekker geborreld en ‘s avonds heerlijk gegeten bij een Turks restaurant. Vanochtend lekker gewandeld door het Limburgs heuvellandschap en vanmiddag nog even lekker door de stad gestruind en een terrasje gedaan. Het is mooi zo. Twee heerlijke maanden achter de rug en zo dicht bij huis dat het thuisfront lonkt. Waarom nog een nacht in een krakkemikkig bed liggen terwijl er thuis zo’n lekker bed op ons wacht?

1. Buuf:
    23 oktober 2017
    Dat zeg ik, kannie wachten, ha ha!!
    Tot morgen xxx
  2. Mart: