Las Negras

5 oktober 2017 - Las Negras, Spanje

Aangekomen in Las Negras aan de kust in het natuurgebied Cabo de Gata zijn we meteen na het opzetten van de tent op zoek gegaan naar de duikschool. Wanneer ik zou gaan kunnen duiken zou namelijk ook van belang zijn voor de verdere indeling van de komende dagen. Komen we helaas aan de gesloten deur. De buurman wijst ons op het telefoonnummer op de deur. Ik bel maar meteen. Dat valt nog niet mee een telefoongesprek voeren in het Spaans. Duidelijk wordt wel dat er voorlopig niet gedoken wordt omdat het te winderig is. Op zijn vroegst op zaterdag. En zelfs dat is niet zeker. Dat gaat hem dus hier niet worden. Jammer wel want het water is kristalhelder. Ik mopper ook nog even dat ik bij al mijn duiken nog nooit door wind niet heb kunnen duiken. In Thailand ben ik toen ik daar voor mijn advanced duikbrevet op mocht, wel 5 dagen achterelkaar spugend van de zeeziekte de zee in geduwd. Onder het mom van: “Als je in zee ligt, is het zo over…”. Dat bleek ook iedere keer waar. Ik ben bang dat het meer een ‘end of season’ ding is. Het is jammer maar het is niet anders. Ik wil ook niet dat we ons de rest van de reis in duizend en 1 bochten gaan wringen om maar te arrangeren dat ik ergens kan gaan duiken. Dan zou daar alles in de rest van de reis op aangepast moeten worden en dat is het me niet waard. Dan sla ik het maar een jaartje over.

Vandaag toch weer een wandeling gemaakt. Alweer zo mooi en alweer zo anders. Nu over de berg en langs kliffen langs de zee. Prachtige uitzichten op de uitgesleten krijtrotsen en het kristalheldere water. Omdat we wisten dat de wandeling naar een fijn zandstrand zou leiden, de badkleding (voor degenen die na het vorige blog in de veronderstelling verkeren dat ik maar 1 bikini bezit, wees gerust, ik heb er meer, maar ik had er niet meer bij me ;-), ik lijk wel een Duitser) en de duikbrillen en snorkels mee genomen. Erg mooi weer, ook als je er in ligt, kristalhelder water en veel visjes. Op de terugweg hebben we nog even het strandje bij Las Negras zelf aangedaan en gesnorkeld. Daar nog meer vis en ook meer soorten vis. Toen ik even mijn voeten aan de grond zette om mijn duikbril goed te doen, doken er meteen tientallen visjes op mijn voeten af en enkele daarvan dachten zelfs dat ik visvoer was. Grappig hoor. Alsof je in zo’n commerciele fishtank zit om daar je voeten af te laten knabbelen.

Daarna een lekkere lunch gedaan met gebakken vis en weer naar de camping gewandeld. Het is nu 9 uur ‘s avonds en we zitten (weliswaar met lange broek en trui aan) heerlijk buiten. Niks van kou hier. Ik zou er aan kunnen wennen. Het hele jaar zomer en buiten zitten…

Overigens heb ik vandaag na het doen van weer eens een wasje, in het waszakje de andere halve sluiting van mijn bikini teruggevonden. Maar die bikini heb ik inmiddels weggetost.

1. Mari:
    5 oktober 2017
    Mooi zoals die bikini toch wel een dingetje is geworden in jouw verhalen :-). Bedenken jullie al die mooie wandelibgen zelf ter plekke? Liefs uit Benidorm x
  2. Toos Waters:
    7 oktober 2017
    Grappig. Zie eigenlijk voor het eerst jullie reisverhalen. Wij zitten ook in een rondje zuid-Spanje. Eerst malaga, daarna Granada toen Cordoba en nu in mijas voor nog een paar dagen relaxen. Volgende Zaterdag vliegen we terug vanuit Malaga. Veel plezier nog. Groetjes, Toos en Peter.